12. VKÜ sulgpallivõistlus

12. okt. 2024

12. oktoobril viidi VKÜ sulgpallivõistlus kenasti läbi. 3 tundi on mängitud Võru spordikeskuse kergejõustiku areeni ühel väljakul. Naiste arvestuses tuli ainsana üks Tartu kurtide spordiseltsi liikmest tartlanna Anette mängima. Meesarvestuses tuli meistriks Mihkel Taaber. 2.-3. koha pärast mängisid tasavägiselt VKÜ liikmed Martin Taaber ja Ove Needo. Martin osutus paremaks ja Ove leppis kolmanda kohaga.

Pildid:

Septembri matk Paganamaal

28. sept. 2024

Paganamaaks kutsutakse Krabi külast lõunasse jäävat ning Lätimaaga piirnevat maanurka Piirioru veerul. Kaks päeva ja kaks tundi enne matka algust oli piirkonnas sadanud tugevat vihma, mis tekitas väikest kõhklust mõnede matkajate seas. Siiski suutsid korraldajad innustada lubadusega päikesepaistest. Just 25 minutit enne matka algust, 12. päeval, murdis päike pilvede vahelt välja ja valgustas rada, mis õnneks polnud liiga porine.

Matka alguses ronisime Raadi mäel asuvasse vaatetorni, kust avanes suurepärane vaade Paganamaa kaunile maastikule ja kaugusesse jäävale Läti metsadele ning järvederea ahelikule. Teekonna jooksul tutvusime põneva arheoloogilise paigaga – Vorotka kalmega, külastasime Liivajärve ja suurt Liivakraavi. Samuti Eesti-Läti piiripunkti, kus mõned matkalised kasutasid võimalust teha piiril selfisid.

Pärast matka jõudsime puhkealasse, kus tähistasime rahvusvahelist viipekeele nädalat, nautides alkoholivaba šampanjat.

5. VKÜ noolevise

21. sept. 2024

VKÜ nooleviske võistlus (1-50) toimus Kambjas, Grey kohvikus, Tartumaal. Meeste arvestuses oli väga tasavägine mäng. Tartu spordiselts Kaar liige Gert Krehov võitis ülekaalukalt 366 punktiga. VKÜ liikmed Janek Luhaäär ja Martin Taaber leppisid 2. ja 3. kohaga.

Naiste arvestuses tuli Annika Kahri ka ülekaalukalt meistriks. Kairi Mägi ja Karin Taaber platseerusid 2. ja 3. kohale.

VKÜ lauamängu tuba

8. sept. 2024

Eesti kurtide lauamängude tõeline fanaatik Sten tuli jälle suurima rõõmuga meiega kokku saama, et mängida viis erinevat mängu: Tiivulised, Kotikrahmaja, Set, Splendor ja Cascadia. Tiivulised lauamäng pakkus strateegilist põnevust, et otsida lindude toitu, ehitada pesasid ja muneda mune. VKÜ liige Sten juba teadis, et selle mängu reegli selgitamiseks ja selgeks õppimiseks võtab rohkem aega, ikkagi võttis ligikaudu 4 tundi aega. Pärast Tiivulised lauamängule järgnevat puhkepausi mängisime kaks kaardimängu ja kaks ühetunnilist lauamängu, kus osales kaks gruppi eraldi.

VKÜ puhkus

14. juuli 2024

Meil on puhkus alanud ja kestab kuni septembri alguseni. Aktiivsed sündmused ja tegevused algavad alles septembris. Seniks head puhkust soovib VKÜ juhatus.

VKÜ suvepäevad

8. juuli 2024

Esimene päev

Esimese päeva õhtul jõudsime kella 18-19 ajal Luige metsamajja. Pakkisime asjad lahti ja saunanäljased mehed hakkasid kohe sauna kütma ja lõõgastuma. Armsas metsamajas tundsime end koduselt ning mängisime lauamänge vabalt lobisedes.

Teine päev

Teise päeva hommikul helises äratuskell kell 7:00. Kehtestati komandanditund. Tõusime raskelt hilise magamamineku ja lühikese uneaja tõttu. Sõime hommikust ja riietusime pioneerideks: sinine müts, punane sall, valge pluus, sinised seelikud või püksid ning valged sokid. Riietumine pakkus palju lõbu ja nalja. Mõnelt pioneerilt võeti lohaka riietuse tõttu teenetemärk maha.

Pioneeridele anti ülesanded: VKÜ lipu heiskamine, tubade koristamine, toidu valmistamine ja sauna kütmine. Läksime matkale ümber Õrsava järve, seekord ilma pioneeri riietuseta, et mitte tekitada valearusaamu teistele matkajatele. Pärast oodet viidi läbi 3-ala võistlus, hoolimata vahelduvast vihmast. Nagu mullu, üllatas juhatus liikmeid loosimänguga.

Kaks kontvõõrast tungisid üritusele ilma ette teatamata. Neilt küsiti, kas nad soovivad rahaliselt liituda või lahkuda. Nad otsustasid lahkuda.

Martin Taaber valiti suurte häälteenamusega parimaks pioneeriks. Komandanditund lõppes umbes kell 17. Õhtul grillisime ja lõõgastusime saunas. Päev oli väga meeldejääv ja vahvalt lõbus.

VKÜ juhatus kiitis vabatahtlikku pioneeri Egethit, kes korraldas lastele aktiivseid mänge ja joonistamist.

Kolmas päev

Kolmanda päeva hommikul tõusime rahulikult ja sõime hommikust. Seejärel pakkisime asjad kokku ja lahkusime heas tujus ning suure rõõmuga.

3-ala võistluse tulemused

Juuni matk Põhjalaagri juures

29. juuni 2024

Ilm oli väga palav, kuid päikesevarjulises metsas oli meeldivalt jahe. Matkast võttis osa 10 inimest, sealhulgas 4 toredat külalist Tartust.

Jalutasime läbi metsaraja, peatudes iga infotahvli juures. Nägime jääkeldrit, barakki, kasiinot ja sõdurite tualette. Kahjuks pidime matka pooleli jätma, sest teel olid liikumispiirangud seoses Setu folgi üritusega, mille läbimine ei olnud lubatud.

Meiega liitunud kena matkakülalise ja viipekeele tõlgi abil saime ürituse korraldajaga kokkuleppele, kes juhatas meid turvaliselt läbi ürituse territooriumi. Seetõttu pidime matka teekonda muutma ja suundusime Õrsava matkarajale ümber järve. Järve ääres nautisime kaunist loodust ja külastasime Värska staadioni ja sadamat.

Jõudsime tagasi matka alguspunkti, kus asub kindral Reegi maja. Otsustasime siseneda majja, kus kuulmispuudega inimestele oli sissepääs tasuta. Maja ekspositsioon tutvustas kindrali ja sõdurite lugu ning pakkus võrukeelseid sõnu mõistatamiseks. Proovisime ära arvata eestikeelseid vasteid ja saime õigesti. Võru keel kõlas tõeliselt põnevalt. Maja teisel korrusel oli kindrali kontor ja raamatukogu ning allkorrusel kelder.

Kiitsime ja tänasime korraldajat, kes võimaldas meil näha mitmeid huvitavaid vaatamisväärsusi ning nautida meeldivat päeva looduses.

9. VKÜ DISC-GOLFi võistlus

15. juuni 2024

VKÜ disc-golfi võistlus algas ilusas ja päikesepaistelises Kubijas. Martin Taaber, Janek Luhaäär ja Margo Ojala heitsid esikoha pärast. Esikoht kuulus ikka Margole. Martin ja Janek jäid teiseks ja kolmandaks. Naistearvestuses oli kaks võistlejat, kellest üks liige Annika teise kohaga.

Mai matk Kambjas

25. mai 2024

Kogunesime Kopsumäe terviserajal, kus meiega liitusid kaks imetoredat külalist. Matk lükkus 30 minutit edasi ühe liikme hilinemise tõttu.

Alustasime matka mööda väga laia suusatamiseks mõeldud metsavahelist teed. Päike paistis terve matka vältel ja õhutemperatuur oli 28 kraadi. Teel kohtasime kolm-neli tugevat tõusu. Ühe tõusu tipus oli pink, millelt avanes kaunis vaade laialdasele metsale. Mõned matkajad kandsid spordikella ja jälgisid pulssi.

Matka keskel arutasime, kas jätkata pikema või lühema rajaga, ning otsustasime pika matka kasuks. Paari kilomeetrit edasi jalutanud, kohtasime agressiivseid sääski, kuid sääsetõrjevahendist polnud eriti abi. Sellegipoolest jätkasime matka ja lõpetasime 1 tunni ja 50 minutiga, läbides 7,2 km.

Pärast matka, järgides ühe Kambja elaniku soovitust, liikusime Suure-Kambja vaatamisväärsuse poole – Eesti jämedaim euroopa lehis, mille rinnasümbermõõt on 448 cm.

See tegi matkapäeva meeldejäävaks elamuseks.

Aprilli matk Lõunalaagri juures

27. apr. 2024

Kaunis loodus, vaheldusrikas maastik ning möödaniku sündmused esimese Eesti Vabariigi ajast pakuvad siin põnevust nii ajaloohuvilisele kui ka loodusnautlejale. 1926. aastal asuti sellele alale rajama Lõunalaagri laskevälja ning sõjaväelinnakut koos barakkide, elumajade, ambulantsi ning kasiinodega, millest siiani jutustavad kohati säilinud hoonete alusmüürid ning seinad. Raja pikkus 1,8 km.

Mööda matkarada minnes kohtusime “hundiga”, kes pakub huvitavaid teadmisi huntide välimusest, elu-olust ja käitumisest ning kutsume osalema nuputamismängus „Tunne hunti“. Näiteks niisugused küsimused: Kas hunt oskab haukuda nagu koer? Kas parem nägemine on koeral või hundil? Mõned matkajad eksisid oma vastustes igal infotahvlil. Sai kohata väga haruldast karukella. Metsas oli tunda puhast õhku. Läbitud teekonna pikkus on 2.3 km.

Järgmine matk Põhjalaagri juures toimub juunis.