VKÜ puhkus

14. juuli 2024

Meil on puhkus alanud ja kestab kuni septembri alguseni. Aktiivsed sündmused ja tegevused algavad alles septembris. Seniks head puhkust soovib VKÜ juhatus.

VKÜ suvepäevad

8. juuli 2024

Esimene päev

Esimese päeva õhtul jõudsime kella 18-19 ajal Luige metsamajja. Pakkisime asjad lahti ja saunanäljased mehed hakkasid kohe sauna kütma ja lõõgastuma. Armsas metsamajas tundsime end koduselt ning mängisime lauamänge vabalt lobisedes.

Teine päev

Teise päeva hommikul helises äratuskell kell 7:00. Kehtestati komandanditund. Tõusime raskelt hilise magamamineku ja lühikese uneaja tõttu. Sõime hommikust ja riietusime pioneerideks: sinine müts, punane sall, valge pluus, sinised seelikud või püksid ning valged sokid. Riietumine pakkus palju lõbu ja nalja. Mõnelt pioneerilt võeti lohaka riietuse tõttu teenetemärk maha.

Pioneeridele anti ülesanded: VKÜ lipu heiskamine, tubade koristamine, toidu valmistamine ja sauna kütmine. Läksime matkale ümber Õrsava järve, seekord ilma pioneeri riietuseta, et mitte tekitada valearusaamu teistele matkajatele. Pärast oodet viidi läbi 3-ala võistlus, hoolimata vahelduvast vihmast. Nagu mullu, üllatas juhatus liikmeid loosimänguga.

Kaks kontvõõrast tungisid üritusele ilma ette teatamata. Neilt küsiti, kas nad soovivad rahaliselt liituda või lahkuda. Nad otsustasid lahkuda.

Martin Taaber valiti suurte häälteenamusega parimaks pioneeriks. Komandanditund lõppes umbes kell 17. Õhtul grillisime ja lõõgastusime saunas. Päev oli väga meeldejääv ja vahvalt lõbus.

VKÜ juhatus kiitis vabatahtlikku pioneeri Egethit, kes korraldas lastele aktiivseid mänge ja joonistamist.

Kolmas päev

Kolmanda päeva hommikul tõusime rahulikult ja sõime hommikust. Seejärel pakkisime asjad kokku ja lahkusime heas tujus ning suure rõõmuga.

3-ala võistluse tulemused

Juuni matk Põhjalaagri juures

29. juuni 2024

Ilm oli väga palav, kuid päikesevarjulises metsas oli meeldivalt jahe. Matkast võttis osa 10 inimest, sealhulgas 4 toredat külalist Tartust.

Jalutasime läbi metsaraja, peatudes iga infotahvli juures. Nägime jääkeldrit, barakki, kasiinot ja sõdurite tualette. Kahjuks pidime matka pooleli jätma, sest teel olid liikumispiirangud seoses Setu folgi üritusega, mille läbimine ei olnud lubatud.

Meiega liitunud kena matkakülalise ja viipekeele tõlgi abil saime ürituse korraldajaga kokkuleppele, kes juhatas meid turvaliselt läbi ürituse territooriumi. Seetõttu pidime matka teekonda muutma ja suundusime Õrsava matkarajale ümber järve. Järve ääres nautisime kaunist loodust ja külastasime Värska staadioni ja sadamat.

Jõudsime tagasi matka alguspunkti, kus asub kindral Reegi maja. Otsustasime siseneda majja, kus kuulmispuudega inimestele oli sissepääs tasuta. Maja ekspositsioon tutvustas kindrali ja sõdurite lugu ning pakkus võrukeelseid sõnu mõistatamiseks. Proovisime ära arvata eestikeelseid vasteid ja saime õigesti. Võru keel kõlas tõeliselt põnevalt. Maja teisel korrusel oli kindrali kontor ja raamatukogu ning allkorrusel kelder.

Kiitsime ja tänasime korraldajat, kes võimaldas meil näha mitmeid huvitavaid vaatamisväärsusi ning nautida meeldivat päeva looduses.

9. VKÜ DISC-GOLFi võistlus

15. juuni 2024

VKÜ disc-golfi võistlus algas ilusas ja päikesepaistelises Kubijas. Martin Taaber, Janek Luhaäär ja Margo Ojala heitsid esikoha pärast. Esikoht kuulus ikka Margole. Martin ja Janek jäid teiseks ja kolmandaks. Naistearvestuses oli kaks võistlejat, kellest üks liige Annika teise kohaga.

Mai matk Kambjas

25. mai 2024

Kogunesime Kopsumäe terviserajal, kus meiega liitusid kaks imetoredat külalist. Matk lükkus 30 minutit edasi ühe liikme hilinemise tõttu.

Alustasime matka mööda väga laia suusatamiseks mõeldud metsavahelist teed. Päike paistis terve matka vältel ja õhutemperatuur oli 28 kraadi. Teel kohtasime kolm-neli tugevat tõusu. Ühe tõusu tipus oli pink, millelt avanes kaunis vaade laialdasele metsale. Mõned matkajad kandsid spordikella ja jälgisid pulssi.

Matka keskel arutasime, kas jätkata pikema või lühema rajaga, ning otsustasime pika matka kasuks. Paari kilomeetrit edasi jalutanud, kohtasime agressiivseid sääski, kuid sääsetõrjevahendist polnud eriti abi. Sellegipoolest jätkasime matka ja lõpetasime 1 tunni ja 50 minutiga, läbides 7,2 km.

Pärast matka, järgides ühe Kambja elaniku soovitust, liikusime Suure-Kambja vaatamisväärsuse poole – Eesti jämedaim euroopa lehis, mille rinnasümbermõõt on 448 cm.

See tegi matkapäeva meeldejäävaks elamuseks.

Aprilli matk Lõunalaagri juures

27. apr. 2024

Kaunis loodus, vaheldusrikas maastik ning möödaniku sündmused esimese Eesti Vabariigi ajast pakuvad siin põnevust nii ajaloohuvilisele kui ka loodusnautlejale. 1926. aastal asuti sellele alale rajama Lõunalaagri laskevälja ning sõjaväelinnakut koos barakkide, elumajade, ambulantsi ning kasiinodega, millest siiani jutustavad kohati säilinud hoonete alusmüürid ning seinad. Raja pikkus 1,8 km.

Mööda matkarada minnes kohtusime “hundiga”, kes pakub huvitavaid teadmisi huntide välimusest, elu-olust ja käitumisest ning kutsume osalema nuputamismängus „Tunne hunti“. Näiteks niisugused küsimused: Kas hunt oskab haukuda nagu koer? Kas parem nägemine on koeral või hundil? Mõned matkajad eksisid oma vastustes igal infotahvlil. Sai kohata väga haruldast karukella. Metsas oli tunda puhast õhku. Läbitud teekonna pikkus on 2.3 km.

Järgmine matk Põhjalaagri juures toimub juunis.

Pildid

2. VKÜ koroona

20. apr. 2024

20. aprillil toimus teine VKÜ koroonavõistlus Võrumaa Puuetega Inimeste kojas teisel korrusel. Üritusele kogunes arvukalt osalejaid, kes võistlesid turniirisüsteemis 4 tundi. Meeste finaalis näitasid kogenud mängijad tasavägist võitlust, kuid võidu viis koju Madis Haug. Naiste arvestuses kulges mäng aeglasemalt ning üllatuslikult tõusis võitjaks Heli Haug. Teisele ja kolmandale kohale platseerusid vastavalt Janek Luhaäär ja Enn Kahri ning Annika Kahri ja Karin Taaber.

Pildid

13. VKÜ Osavaim Korvpallur

7. apr. 2024

6. aprillil toimunud VKÜ osavaima korvpalluri võistlusel osales 10 meesvõistlejat. 10-kordsele meistrile Mihkel Taaberile mõjusid kaks eelviimase harjutuse lisasekundid saatuslikult, mis tõid kaasa tema langemise kolmandaks. Võidurõõmu tundis Ove Needo, kes võitis suure naeratusega osavaima korvpalluri tiitli. Teisele kohale platseerus pärnakas külaline Martin Saar. Soovime neile südamlikult õnne ning avaldame tänu kõigile osalejatele, kes võistlesid tublilt ja lõbusalt.

Naistepäeva matk

23. märts 2024

Matka alguses päike paistis rõõmustades naisi, kellele kingiti naistepäeva puhul ilusad valged roosid. Rännak kulges mööda Ahja jõge kuni Emalätteni, kus eelmise aasta torm oli trepi hävitanud ja on ehitatud uut treppi. Suur-Taevaskoda avanes vaatemängulise iluga, kutsudes matkajaid aega veetma ja elu üle mõtisklema. Jätkasime teekonda Otteni lumisel ja peaaegu jäisel rajal, kus mõned matkajad pidid kummikutega tasakaalu hoidmisel veidi vaeva nägema. Õnneks sujusime kukkumisteta edukalt kuni kohani, kus liivaseinale oli kraabitud palju nimesid ja sõnu. Üks matkajatest leidis oma nime ning tundis suurt uhkust oma leitu üle.

Kokku läbitud teekond oli umbes 6,5 km pikk ja matka kestus oli 3 tundi.

Iseseisvuspäeva matk

24. veebr. 2024

Taevas oli pilvine ja hall ning õhutemperatuur näitas vaid 1 kraadi. Tuul puhus nõrgalt. Kõik kandsid eesti lippu, tähistamaks Eesti vabariigi aastapäeva. Matka alguspunktiks oli Tamula hotell. Rada kulges mööda Tamula järve kallast ja mõnel hetkel mööda sõiduteed. Üks matkajatest tegi ettepaneku minna otsetee läbi jääkattega näiva järve teise kaldani, kuid ekstreemse ja riskantse ettepanekuga ei oldud nõus. Matka teekonna pikkus ümber järve oli umbes 8 kilomeetrit ning selle läbimiseks kulus alla 3 tunni. Väga rahustav matk. Aitäh matkatele seltskonna eest!